Microsoft Office Outlook

Microsoft Office Outlook is onderdeel van Microsoft Office voor Windows. Het is een programma waarmee persoonlijke informatie gedeeld kan worden. Tot en met versie 2002 werd het programma “Outlook” genoemd. Hierna veranderde de naam naar “Microsoft Office Outlook” om aan te geven dat het een onderdeel was van Microsoft Office.

De belangrijkste functie van Microsoft Office Outlook is het verzenden, ontvangen, creëren en archiveren van e-mail berichten. Mensen kunnen gebruik maken van Microsoft Office Outlook om anderen te contacten en met hen te communiceren. Daarnaast is het mogelijk om met Outlook contactpersonen te importeren. Microsoft Office Outlook beschikt ook over een elektronische agenda waarin afspraken gemaakt kunnen worden. Er is ook een functie die het mogelijk maakt om een to do list (takenlijst) te maken. Daarnaast kunnen er losse aantekeningen gemaakt worden via Microsoft Office Outlook.

Microsoft Exchange Server maakt het mogelijk om via Outlook gegevens te delen en met elkaar samen te werken binnen een organisatie. Zo kan bijvoorbeeld het plannen van gezamenlijke meetings worden gerealiseerd, net als een centrale adressenlijst en distributielijst voor de verspreiding van e-mails.

Microsoft Office Outlook is in meerdere versies uitgekomen. Het begon met Outlook 97, gevolgd door Outlook 98. Daarna kwam Outlook 2000 (ook wel Outlook 9 genoemd). Daarna kwam Outlook 2002 (Outlook 20/XP), met een nieuwere versie Office Outlook 2003 (Outlook 11). Daarna kwamen nog Office Outlook 2007 (ook wel Outlook 12), Office Outlook 2010 (Outlook 14). Office Outlook 2013 (Outlook 15) kwam uit op 1 februari 2013. De meest recente versie is Office Outlook 2016 (Outlook 16), die verscheen op 7 oktober 2015.

Microsoft Office Outlook
Beoordeel dit artikel
>