Extreme Couponing

Extreme Couponing is een Amerikaanse reality serie die gaat over het doen van boodschappen, waarbij ‘coupons’ (kortingsbonnen) gebruikt worden. Het is een activiteit die tot het extreme uitloopt. Mensen kopen extreem veel boodschappen om een maximale korting op hun boodschappen te krijgen. Extreme Couponing is geproduceerd door Sharp Entertainment en wordt uitgezonden op de tv zender TLC in de Verenigde Staten, Canada en Nederland.

TLC’s Extreme Couponing is een serie over mensen die uitgebreid en gericht gebruik maken van coupons (kortingsbonnen) om geld te besparen. Door grote hoeveelheden boodschappen te doen kunnen zij een maximale korting krijgen op hun boodschappen. Soms kopen ze 20 flessen wasmiddel of 10 pakken suiker tegelijk om te kunnen profiteren van de kortingscoupons. Deze mensen zijn iedere dag bezig met het verzamelen van kortingscoupons en uit te zoeken en te berekenen hoeveel producten zij moeten kopen om te kunnen profiteren van de maximale korting. Het is een dagtaak om dit uit te zoeken. Deze mensen hebben een intense voorraad van producten. Zij zouden zelf bijna een winkel kunnen starten met de hoeveelheden producten die zij bezitten. Door dagelijks coupons te gebruiken, besparen zij geld op de boodschappen. Maar door de grote hoeveelheden die zij moeten kopen om te kunnen profiteren van de coupons, is het een hele taak om het van de winkel naar huis te vervoeren.

De serie werd voor het eerst uitgezonden in december 2010. Door de hoge kijkcijfers, meer dan twee miljoen kijkers, kreeg het een serieorder en werd vanaf april 2011 het programma regelmatig uitgezonden. In juni 2011 deelde TLC mee dat er een tweede seizoen opgenomen zou worden. Deze werd uitgezonden vanaf 28 september 2011. Het derde seizoen van Extreme Couponing verscheen vanaf mei 2012 op tv. In november 2015 keerde de show terug naar Discovery Family, een zusternetwerk van TLC. Vanaf toen werd de serie op die zender uitgezonden.

Extreme Couponing
Beoordeel dit artikel
>