De Beste Trillers Boeken Van 2019 Vind Je Hier. Lees De Recensies Over De Top 5!

“Lees, sidder en beef”. Op die manier kun je boeken uit het triller genre omschrijven. Ben jij iemand die een boek niet spannend vindt als het je niet op het puntje van je stoel laat zitten? Dan is het triller genre perfect voor jou. Boeken uit dit genre zijn immers spannend en vaak ook meeslepend. Het genre wordt vaak ook gecombineerd met het horrorgenre, dus als je dol bent op verhalen over bovennatuurlijke gebeurtenissen, dan zit je goed. Hoewel je weet wat je kunt verwachten van een triller boek, kan het soms moeilijk zijn om 1 specifiek boek uit te kiezen. Daarom maak je in dit artikel kennis met de beste trillers boeken van het jaar. Het gaat hier om een top 5, dus je hoeft slechts 5 boeken met elkaar te vergelijken om jouw perfecte boek uit te kiezen. Ontdek vandaag nog de beste trillers boeken!

Beste trillers boeken van 2019

Als je op zoek gaat naar de beste trillers boeken, dan kom je verschillende boeken tegen. Door de jaren heen zijn er immers enorm veel boeken geschreven. Van de vele boeken die er in de wereld verkrijgbaar zijn, maakt een groot aantal deel uit van het trillergenre. Hierdoor wordt het alleen maar moeilijker om jouw volgende boek uit te kiezen. Wij helpen je echter op weg. In dit artikel hebben we namelijk gerecenseerd. Hierbij gaat het om de top 5 boeken van het jaar uit het trillergenre. Er zijn boeken in de lijst van verschillende auteurs, verschillende lengtes en met verschillende thema’s. Het maakt dus niet uit waar je precies van houdt, want je komt vast wel een boek tegen dat je graag wil lezen. Aarzel niet langer, vergelijk de beste trillers boeken in deze lijst met elkaar en kies jouw volgende boek uit.

1. Façade – Esther Verhoef

De meesten van ons zijn al eens iemand tegengekomen die zich anders voordoet dan hij/zij is. Daarom is het niet vreemd dat een boek over een dergelijk onderwerp behoort tot de beste trillers boeken van het jaar. Hier verwijzen we naar het boek Façade. Het boek gaat over een jonge moeder, Iris van der Steen, die twee jaar na haar pijnlijke scheiding aan vakantie toe is. Ze maakt een roadtrip door snikheet Europa met oldtimer Toet en beluistert stapels cassettebandjes uit haar jeugd. De bedoeling van de reis is om haar dichter bij zichzelf en haar reislustige moeder in Portugal te brengen. Façade - Esther VerhoefEchter, de reis lijkt een romantische wending te nemen wanneer Iris de knappe, charismatische sportinstructeur Mischa de Jong laat instappen. Helaas blijkt dat Mischa niet is wie hij zegt te zijn…

Door de leugens van Mischa belandt Iris in het boek Façade onderweg in een reeks gevaarlijke, maar ook levensbedreigende situaties verzeild. Hoe kan ze bevrijd worden van deze angstaanjagende situaties? Zal ze warempel hulp krijgen of een manier vinden om er zelf uit te komen? Door al deze vragen die je jezelf stelt tijdens het lezen, is dit boek een zeer succesvolle en vlot geschreven triller. Het gaat bovendien om een echte “roadnovel” waarin de spanning goed wordt opgebouwd. Jij als lezer wordt door een sterk uitgewerkte plot vol tournures op het verkeerde spoot gezet. Hierdoor is elke gebeurtenis in het boek verrassend. Wij vinden het boek een aanrader. Is dit het volgende boek dat je zal lezen?

Eigenschappen van het triller boek Façade:

• Het boek gaat over een jonge vrouw die een charmante heer ontmoet, die niet is wie hij zegt te zijn.
  • In het boek kom je samen met Iris terecht in allerlei gevaarlijke, levensbedreigende situaties terecht.
  • Je kunt dit boek classificeren als een vlot geschreven triller oftewel een ware roadnovel, waarin de spanning goed wordt opgebouwd.

2. Will Trent – Laatste weduwe – Karin Slaughter

Het uitkiezen van een nieuw boek is voor velen een moeilijke opgave. Echter, als je reeds dol bent op een bepaalde boekenreeks, dan is het iets gemakkelijker om jouw perfecte boek uit te kiezen. Je gaat er namelijk vanuit dat ook het nieuwe deel van de boekenreeks aantrekkelijk is. Ben je een fan van de serie Will Trent? Dan is jouw volgend boek het boek Will Trent – Laatste weduwe. Dit boek behoort tot de beste trillers boeken van het jaar en maakt deel uit van de serie Will Trent. In het boek verandert een onschuldig uitje in een nachtmerrie wanneer Michelle Spivey wordt ontvoerd. Op het moment dat zij ontvoerd wordt isWill Trent - Laatste weduwe - Karin Slaughter zij aan het winkelen met haar dochter. De politie wordt ingeschakeld en zet een grote zoekactie op touw. Ook doet de partner van Michelle een emotionele oproep in de media.

Helaas blijft Michelle in het boek Will Trent – Laatste weduwe spoorloos. Enkele weken na de ontvoering worden Will Trent en Sara Linton, op een rustige zondagmiddag, opgeschrikt door het geluid van explosies. Ze gaan erop af, maar heel snel loopt alles volledig uit de hand. Zo wordt Sara ook ontvoerd en Will moet noodgedwongen undercover. De situatie maakt dat zij belanden op een afgelegen plek in de bergen. Daarom ontdekken zij de vreselijke waarheid over het lot van Michelle en een moordzuchtige radicale groepering. Zoals je ziet, gebeurt er heel wat in dit boek. Hierdoor wil je het hele boek het liefst in 1 ruk uitlezen. Mocht dit niet lukken? Geen probleem. Lees op je eigen tempo. De personages in het boek blijven namelijk boeien en het verhaal is mysterieus en meeslepend.

Eigenschappen van het triller boek Will Trent – Laatste weduwe:

• Doordat het boek zeer meeslepend is, wil je hem het liefst in 1 ruk uitlezen.
  • Het boek maakt deel uit van een boekenreeks en is daarom een aanrader voor personen die dol zijn op de boeken over Will Trent.
  • Sommige lezers beschrijven dit boek als actueel, met een mysterieuze en ingenieuze plot en met uitstekend uitgewerkte karakters.

3. Het strandhuis – Suzanne Vermeer

Het komt weleens voor dat je goed bevriend bent met iemand, maar dat het contact plotseling wordt verbroken. Soms wil je wel weer contact opnemen met deze persoon of vriendengroep, maar ben je van mening dat zij ook wel het initiatief konden nemen. Herken je een dergelijke situatie? Zoiets maakt de vriendinnengroep in het boek Het strandhuis, dat behoort tot de beste trillers boeken van het jaar, mee. De vriendinnen waren namelijk in een ver verleden zeer goed op elkaar, maar van de ene op de andere dag werd het contact verbroken. Helaas voorgoed. Sindsdien hebben bestsellerauteur Gemma Kastelijn en de andere Het strandhuis - Suzanne Vermeervriendinnen geen contact meer met elkaar gehad. Ze zien elkaar ook niet meer. Dit verandert echter wanneer een reeks vreemde gebeurtenissen de afspraken van vroeger op scherp zet.

Er wordt onder andere een lichaam gevonden. Ook is er een stem uit het verleden. Daarnaast worden de vrouwen gestalkt. Ze hebben een vermoeden over wie het kan zijn. Echter, die persoon zou het niet kunnen zijn. Daar zijn ze zeker van. Hij was toch uitgeschakeld? Of hebben ze zich vergist? Willen of niet, de vriendinnen van vroeger worden nu gedwongen om weer contact met elkaar op te nemen. Daarom komen ze bijeen op Sardinië, waar Gemma aan haar nieuwe triller werkt. Daar zien ze hun gezamenlijke geheim onder ogen. Wat zal hun geheim zijn? Is hun vriendschap wel sterk genoeg om hen de kracht te geven om gezamenlijk de strijd aan te gaan? Er raken zelfs een journaliste en politieman betrokken bij het geval. Ook volgt er een politieonderzoek en het verleden komt naar boven. Nu begrijp je waarom het boek behoort tot de beste trillers boeken van 2019…

Eigenschappen van het triller boek Het strandhuis:

• Deze meeslepende thriller leest als een luchtig vakantieboek.
  • De verhaallijnen van de personages houden je aandacht vast.
  • Het boek gaat over een groep vriendinnen met een geheim, die vervreemd zijn van elkaar, maar die weer bijeen moeten komen wanneer zich rare gebeurtenissen voordoen.

4. Echo – Thomas Olde Heuvelt

Sommige boeken kunnen gecategoriseerd worden onder verschillende genres. Vaak is dit het geval bij thrillers, maar ook bij horrorverhalen. Ben je dol op beide genres? Dan is het boek Echo wellicht perfect voor jou. Dit boek behoort tot de beste trillers boeken van het jaar, maar kan ook gecategoriseerd worden als een Echo - Thomas Olde Heuveltsteengoed Fantasy- en horrorboek. In ons artikel over de beste Fantasy boeken kun je de volledige recensie over dit boek lezen.

In het kort gaat Echo over een heer, Nick, die samen met zijn klimmaatje een berg, waar er weinig over gedocumenteerd is, beklimt. Er gebeurt iets vreemds en zijn maatje gaat dood. Nick zelf belandt in een coma. Wanneer hij wakker wordt gedraagt hij zich vreemd. Hij zelf kan niet eens uitleggen waarom hij bepaalde dingen doet. Het lijkt er volgens hem op dat er iets in hem is opgewekt. Daarom besluit hij op zoek te gaan naar antwoorden. Denk je dat hij de antwoorden op zijn vragen zal krijgen? Misschien wel en misschien niet. Wat dit boek zeer meeslepend maakt is het feit dat je steeds een andere invalshoek hebt, want het verhaal wordt vaak verteld in de vorm van e-mails en dagboeken van diverse personages. Klinkt dit boek volgens jou als een van de beste trillers boeken van het jaar?

Eigenschappen van het triller boek Echo:

• Hoewel het boek valt onder de genre trillers boeken en Fantasy boeken, is hij vooral een horrorverhaal met onderhuidse spanning.
  • Dit boek gaat over 2 maatjes die besluiten een berg te beklimmen, waarna 1 van hen dood gaat en de ander wordt achtervolgd door iets onverklaarbaars.
  • Het verhaal is vlot leesbaar en is deels geschreven in de vorm van e-mails, dagboekfragmenten en dergelijke vanuit het perspectief van meerdere personages.
  • Als je passie hebt voor bergbeklimmen, dan zal je dol zijn op dit boek, omdat de passie van de auteur voor bergbeklimmen duidelijk te zien is in dit spannende boek.

5. De Schiedamse cocaïnemaffia – Jan Meeus

Of je nou probeert om een eerlijk leven te leiden of niet, we leven in een relatief corrupte wereld met mensen die het niet altijd goed menen met anderen. Ben je gefascineerd door de drugswereld, maar wil je je persoonlijk ver uit de buurt van deze wereld houden? Dan kun je een boek lezen over dit onderwerp. Een goed boek over een corrupte douanier, doorgewinterde criminelen en duizenden kilo’s coke, dat tevens wordt geclassificeerd als een van de beste trillers boeken van het jaar, is De Schiedamse cocaïnemaffia. Het boek is al vanaf de eerste pagina spannend. Zo maak je kennis met de Rotterdamse fruithandelaar Rinus Moerer, De Schiedamse cocaïnemaffia - Jan Meeusdie op 14 april 2014 voor zijn huis wordt geliquideerd. De gewelddadige dood hangt samen met schietpartijen die het gevolg zijn van conflicten over onderschepte cocaïneladingen in de Rotterdamse haven.

In de drugswereld worden vaak ook onschuldige personen gedood. Dit is ook in het boek De Schiedamse cocaïnemaffia het geval. Zo wordt een volstrekt onschuldige man vermoord, die gezien werd als de Schiedamse ritselaar Dennis van den Berg. Denis is bovendien een goede bekende van Rinus. De politie onderzoekt al dit geweld en krijgt vervolgens zicht op een criminele vete die draait om corruptie bij de douane, verraad en miljoenen drugsgeld. Doordat de verschillende partijen uit de drugswereld bang zijn voor elkaar, wordt er informatie gelekt naar de politie. Is deze informatie voldoende om de drugsbende op te pakken? Zal men bovendien de corrupte douaniers op heterdaad betrappen? Door dit boek te lezen zal je vast wel nadenken over het Nederlandse drugsbeleid en de strijd tegen de georganiseerde misdaad… Het boek is zeer spannend. Vind je ook dat hij een van de beste trillers boeken van dit moment is?

Eigenschappen van het triller boek De Schiedamse cocaïnemaffia:

• Dit boek gaat over een drugsbende, corrupte douaniers en een politieonderzoek.
  • Nadat je het boek hebt gelezen, zal je waarschijnlijk nadenken over het Nederlandse drugsbeleid en de strijd tegen de georganiseerde misdaad.
  • Als je benieuwd bent naar de drugswereld, hoef je er zelf geen deel uit te maken, want je kunt boeken zoals deze lezen om meer over deze wereld te weten te komen.
  • Crimesite beschreef dit boek als een doorwrocht en knap gecomponeerd onderzoeksjournalistiekboek.
Karel Visser

Ik ben Karel Visser (48), retailexpert en gadget specialist. Ik heb al ruim 16 jaar ervaring met het analyseren van ontwikkelingen binnen de retail. Het aankoopgedrag van klanten is sterk veranderd door de komst van het internet. Waardevolle recensies zijn tegenwoordig steeds belangrijker als we een aankoop willen doen. Recensiekoning is uitgegroeid tot één van de grootste Nederlandse platforms waar je terecht kunt voor onafhankelijke reviews, productinformatie en koopgidsen. Ik stel de technologie op de proef en zorg ervoor dat jij de website niet verlaat zonder een flinke dosis aan informatie over de producten waar jij geïnteresseerd in bent.

>